Ingyenes szállítás 150000 Ft felett lehetséges. Ehhez még 150000 Ft értékben kell vásárolnia!

ÁSZF

I. Érvényesség

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) érvényesek a SEBO Kft. (továbbiakban: „SEBO”) által üzemeltetett http://profimuszaki.hu honlapon (továbbiakban: „Profimuszaki.hu webáruház“) elérhető és megvásárolható, valamint a SEBO ügyfélszolgálatán (tel.: +36-94-510-556; +36-20-5525-071) keresztül megrendelhető valamennyi árucikke, illetve elektronikus kereskedelmi szolgáltatása. A Profimuszaki.hu web áruház használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen Általános Szerződési Feltételek nem tartalmaznak, a Profimuszaki.hu honlapján elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

Az ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre, amely a Profimuszaki.hu Webáruház és a Vásárló (a továbbiakban: „Vásárló”) között elektronikusan jön létre.

A Profimuszaki.hu Webáruház használatával, illetve a regisztrációval a Vásárló elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezéseket.

Tájékoztatjuk Önt, hogy az online rendelésekkel, a szállítás folyamatával kapcsolatban felmerülő kérdések esetén a jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.

Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a http://profimuszaki.hu oldalon.

II. SZERZŐDÉSES PARTNER

Bejegyző cégbíróság: Szombathelyi Törvényszék Cégbírósága

A webshopban megrendelt, de a helyszínen átvett termékek esetében a Sebo Kft. a vásárló nevében jár el, és a vásárló szerződéses partnere a Sebo Kft. (9700 Szombathely; Pálya u. 10.-16.)

Szerződéses partner

A Vásárló szerződéses partnere a Profimuszaki.hu Webáruházban megrendelt termékek esetében a SEBO Kft (9700 Szombathely, Pálya u. 10-16.)

Cégadatok:

  • Cégnév: SEBO Kft.
  • Székhely és levelezési cím: Szombathely, 9700 Pálya u. 10.-16
  • Cégjegyzékszám:18-09-103603
  • Bejegyző cégbíróság: Szombathelyi Törvényszék Cégbírósága
  • Adószám: 11513489-2-18
  • Statisztikai számjel: 11513489-4754-113-18
  • Ügyvezető: Sebestyén Tibor
  • Cégjegyzékszám: 18-09-103603
  • Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-80374/2014
  • Kereskedelmi tevékenységre vonatkozó nyilvántartást vezető hatóság: Szombathelyi Törvényszék Cégbírósága
  • A tárhely-szolgáltató adatai:
  • A tárhely-szolgáltató cégneve: WEB HOSTING KFT.
  • A tárhely-szolgáltató székhelye: 1116 Budapest, Talpas utca 3.
  • A tárhely szolgáltató elektronikus elérhetősége: info@webhostingkft.hu
  • A tárhely-szolgáltató weboldala: www.webhostingkft.hu/
  • Adathálózati központ: WEB HOSTING KFT., 1116 Budapest, Talpas utca 3.

Ügyfélszolgálat telefonszáma: +36-94/510-556

Ügyfélszolgálatunk telefonon az alábbi időszakokban érhető el:

Hétfő - péntek: 8:30 – 17:00

Szombat: 9:00 – 12:00

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy munkaszüneti napokon (január 1., március 15., nagypéntek; húsvéthétfő, május 1., pünkösdhétfő, augusztus 20., október 23., november 1. és december 25.-26.) az ügyfélszolgálat nem elérhető.

Az ügyfélszolgálat elektronikus elérhetősége: info@profimuszaki.hu

1. A Profimuszaki.hu Webáruházat csak az ÁSZF feltételeit és az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadó személy használhatja. Azaz a Profimuszaki.hu Webáruház használata során a Vásárlónak el kell fogadnia az ÁSZF feltételeit, valamint az adatvédelmi nyilatkozatban szereplő adatkezelést. Ennek hiányában a Vásárló köteles haladéktalanul megszakítani a Profimuszaki.hu Webáruház megtekintését, abban vásárlást nem folytathat.

2. Kiskorú vagy cselekvőképességében korlátozott személy csak törvényes képviselője beleegyezésével veheti igénybe a Profimuszaki.hu Webáruház szolgáltatásait. Ezen beleegyezés megszerzése a cselekvőképességében korlátozott személy felelőssége és feladata. A Profimuszaki.hu Webáruháznak nem feladata és nincs is rá lehetősége, hogy tudja, ill. kiderítse, ki van az online tranzakciók során a felhasználói oldalon, ezért ennek felelőssége kizárólag a Vásárlót terheli.

III. VÁSÁRLÓI KÖR MEGHATÁROZÁSA

A Profimuszaki.hu Webáruházban megvételre kínált termékek értékesítése kizárólag fogyasztók és gazdasági társaságok, mint végfelhasználók részére történik. A termékek kereskedelmi útra illetve továbbértékesítése nem engedélyezett. A Profimuszaki.hu Webáruház ebből következően fenntartja a jogot arra, hogy ne fogadjon el olyan szerződéses ajánlatot, amelynél gyanú merül fel arra vonatkozóan, hogy kereskedelmi újra-, illetve továbbértékesítés céljából történt az ajánlattétel.

A termékeket kizárólag háztartásban használatos mennyiségben értékesítjük. Amennyiben feltételezhető, hogy a rendelés ezt a mennyiséget túllépi, úgy a Profimuszaki.hu Webáruház fenntartja magának a jogot a Vásárlói ajánlat visszautasítására.

IV. SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE

a; A Profimuszaki.hu Webáruház hivatkozással az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CXIII. törvény 5.§-ára az alábbi tájékoztatást nyújtja a profimuszaki.hu szolgáltatásait igénybe vevőknek.

b; A szerződés elektronikus úton való megkötéséhez szükséges technikai lépések leírása: A megrendelni kívánt termék vagy szolgáltatás részletes jellemzőiről, áráról, valamint a szállítás díjáról, időtartamáról és feltételeiről a Vásárló a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat. A Vásárló a „Kosárba” feliratú gombra kattintva tudja a terméket virtuális kosarába helyezni. Amikor a terméket kosarába helyezi, megjelenik egy információs ablak, ami tájékoztatja a Vásárlót arról, hogy a termék elhelyezésre került a virtuális kosarába. Ezen a felületen választhat, hogy tovább nézelődik a webáruházban („Vásárlás folytatása”) vagy befejezi a nézelődést és elkezdi a megrendelés folyamatát a „Kosár átnézése és fizetés” feliratú gombra kattintva. Ha az utóbbi lehetőséget választotta, akkor megjelenik a kosár tartalma, ahol leellenőrizheti kosarának tartalmát. A kosár oldalon módosítani tudja a megrendelést, és tételt tud törölni a kosárból. Ha mindent rendben talált, akkor a „Megrendelés” gombra kattintva elkezdheti a megrendelést és bejelentkezhet fiókjába, illetve regisztráció nélkül is vásárolhat a kért adatok megadásával.

c; A vásárlásnak nem feltétele a regisztráció. Amennyiben regisztráció nélkül szeretne vásárolni az első lépésben választhat, hogy új ügyfélként regisztrál vagy vendégként vásárol. Visszatérő ügyfélként lehetőség van bejelentkezni az első lépés során. Ekkor az összes már elmentett számlázási és szállítási cím elérhetővé válik, és szabadon választhatunk közülük. Amennyiben Cégként szeretne vásárolni csak meg kell adni a cég nevét regisztrációkor. A számla ilyenkor automatikusan a cégnévre készül el. Ha a Vásárló bejelentkezett fiókjába vagy megadott minden szükséges személyes adatot a „Tovább” gomb megnyomásával folytathatja a rendelés leadását. Alapesetben minden vásárlásnál a számlázási cím a szállítási cím is. Ha szeretné a Vásárló megváltoztatni, akkor a második lépés tetején található kis négyzetből ki kell venni a pipát, és a tovább gomb megnyomásakor a szállítási cím fog megjelenni, szabadon módosíthatóként. A harmadik lépés átugrásra kerül amennyiben a második lépésnél bent hagyta a „A szállítási és számlázási címem azonos” opciót! A „Tovább” gombra kattintva lehet jóváhagyni a megadott beállításokat. Ezután választhat a szállítási opciók közül.
A negyedik lépésben tudja megadni, ha szeretné, hogy a régi terméket elszállítsuk, illetve itt található a bolti átvétel lehetősége is. A választott termékek értéke és tömege alapján választhat a szállítási lehetőségek közül, ezek mindig az aktuális termék(ek)től függnek. Bármilyen megjegyzést szeretne hozzáfűzni a szállításhoz, azt a szövegablakba történő begépeléssel megteheti („Megjegyzés a megrendeléshez”).
Ötödik lépésben tudja a Vásárló kiválasztani a fizetési módot. (bankkártya, átutalás, utánvét vagy helyszíni fizetés). Alapértelmezett fizetési forma a banki átutalás. Két jelölőnégyzetbe helyezett pipával igazolhatja, hogy elolvasta, megértette és elfogadta az általános szerződés feltételeket és az adatvédelmi nyilatkozatunkat.
Hatodik lépésben megjelenik a vásárlási adatok összegzése, ahol a megrendelésének adatait a végleges elküldés előtt utoljára még ellenőrizheti. Amennyiben bármit módosítani szeretne, az egyes lépések mellett található módosítás gombra kattintva megteheti. A „Megrendelés elküldése” gombra kattintva véglegesítheti megrendelését és küldheti el a Profimuszaki.hu webáruház részére.

d; A Vásárló az adatbeviteli hibákat a megrendelés során bármikor javítani tudja: az oldalon a megrendelési folyamat alatt végig láthatóak a rendelés leadásának lépései:

  • (Első lépés) „Belépés vagy vásárlás vendégként"
  • (Második lépés) „Számlázási adatok”
  • (Harmadik lépés) „Szállítási adatok”
  • (Negyedik lépés) „Átvétel módja”
  • (Ötödik lépés) „Fizetési mód”
  • (Hatodik lépés) „Vásárlás véglegesítése”

e; A virtuális kosárból az árucikk után található "X - azaz eltávolít" gombra kattintva tud törölni. A kosár átnézése oldalon lehet módosítani a mennyiséget, vagy akár törölni egész sorokat. Középen a darabszám átírásával és frissítésével tudnak módosítani, vagy a kuka ikonnal lehet törölni.

f; Amennyiben a Vásárló az online megrendelési folyamatot az ott kért adatok megadásával véglegesítette és a "Vásárlás" gombra rákattintott, akkor megrendelést ad le, mely a Vásárló részéről kötelező érvényű ajánlatnak minősül.

g; Ezen ajánlat azonban nem jár automatikusan azzal, hogy a Profimuszaki.hu Webáruház a Vásárló ajánlatát elfogadta.

h; A Vásárló megrendelése véglegesítésével egy köszönő felületre érkezik. A leadott rendeléséről automatikus e-mailben tájékoztatjuk a rendelésszámról, a rendelés összértékéről. Ezt a Vásárló a rendelés leadása után azonnal (de legkésőbb 48h belül) megkapja. Amennyiben ez a visszaigazolás elmarad, a Vásárló nem kötelezhető a termék elfogadására. Ez a visszaigazolás nem érvényesül szerződéskötésnek! Amennyiben a Vásárló hibát tapasztal a leadott rendelésben, kérjük mielőbb keresse meg ügyfélszolgálatunkat (+36-94-510-556, +36/20-5525-071, info@profimuszaki.hu)

A szerződéskötésre vonatkozó jogszabályi követelmények:

Távollévők között kötött szerződés esetén a vállalkozás a jogszabály által előírt tájékoztatást – világos és közérthető nyelven – a fogyasztóval közli, vagy azt a fogyasztó számára elérhetővé teszi az alkalmazott távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköznek megfelelő módon. A tartós adathordozón (ennek minősül az elektronikus levél, az e-mail is) rendelkezésre bocsátott tájékoztatásnak olvashatónak kell lennie. Ha a távollevők közötti, elektronikus úton kötött szerződés a fogyasztó számára fizetési kötelezettséget keletkeztet, a vállalkozás egyértelműen és jól látható módon, közvetlenül a fogyasztó szerződési nyilatkozatának megtétele előtt felhívja a fogyasztó figyelmét a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságaira, a szerződés szerinti termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről vagy – ha a termék vagy szolgáltatás jellegéből adódóan az ellenértéket nem lehet előre ésszerűen kiszámítani – annak számítási módjáról, valamint az ezen felül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról vagy a postaköltségről), vagy ha e költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetéséről, hogy további költségek merülhetnek fel; határozatlan időre szóló vagy előfizetést magában foglaló szerződés esetében arról, hogy az ellenszolgáltatás teljes összege a számlázási időszakra vonatkozó valamennyi költséget tartalmazza. Ha az ilyen szerződés átalánydíjas, arról, hogy az ellenszolgáltatás teljes összege egyúttal a teljes havi költséget is jelenti. Ha az összes költséget nem lehet előre kiszámítani, a fogyasztót tájékoztatni kell az ellenszolgáltatás összegének kiszámításának módjáról; határozott időre szóló szerződés esetén a szerződés időtartamáról, határozatlan időre szóló szerződés esetén a szerződés megszüntetésének feltételeiről; a határozott időre szóló olyan szerződés esetén, amely határozatlan időtartamúvá alakulhat át, az átalakulás feltételeiről, és az így határozatlan időtartamúvá átalakult szerződés megszüntetésének feltételeiről a fogyasztó kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartamáról.

A vállalkozás köteles gondoskodni arról, hogy a fogyasztó a szerződési nyilatkozatának megtételekor kifejezetten tudomásul vegye, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után. Ha a nyilatkozat megtétele gomb vagy hasonló funkció aktiválásával jár, a gombot vagy a hasonló funkciót könnyen olvasható módon fizetési kötelezettséggel járó megrendelés vagy ennek megfelelő, egyértelműen megfogalmazott felirattal kell ellátni, amely jelzi, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele a vállalkozás javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után. Az Profimuszaki.hu Webáruházban történő megrendelés során e tájékoztatási kötelezettségének akként tesz eleget, hogy a „Megrendelés elküldése” feliratú gombra kattintást megelőzően a Vásárló köteles egy jelölőnégyzet kipipálásával kijelenti többek között, tudomásul vette, hogy a „Megrendelés elküldése” gombra történő kattintással kötelező érvényű ajánlatot tesz a kosárba helyezetett termék/szolgáltatás/digitális tartalom stb. megvásárlására, ami fizetési kötelezettséget von maga után.

A kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozás köteles legkésőbb a fogyasztó szerződéses ajánlatának megtételekor egyértelműen és olvashatóan feltüntetni az esetleges fuvarozási korlátozásokat és az elfogadott fizetési módokat.

A távollévők között kötött szerződés megkötését követően – ésszerű időn belül, de a termék adásvételére irányuló szerződés esetén legkésőbb az átadáskor, a szolgáltatásnyújtására irányuló szerződés esetén legkésőbb a szolgáltatás teljesítésének megkezdésekor – a vállalkozás tartós adathordozón visszaigazolást ad a fogyasztónak a megkötött szerződésről. A visszaigazolás tartalmazza a fent részletesen meghatározott kötelező tájékoztatást, kivéve, ha azt a vállalkozás már a szerződés megkötése előtt tartós adathordozón a fogyasztónak megadta; és a fogyasztó a 45/2014. (II.26) korm. Rendelet 29. § m) pontja szerinti nyilatkozatot tett, az erre vonatkozó visszaigazolást.

A szerződés írásbelisége, iktatása:

A Profimuszaki.hu Webáruház használatával kötött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, azt nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, nem megtekinthető. Jogi szempontból a webáruházban leadott megrendelések ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek.

Az ügyintézés, szerződés nyelve:

Bárminemű tájékoztatás, ügyintézés és szerződéskötés, valamint a szavatossági/jótállási eljárás nyelve a magyar. A szerződés megkötése is kizárólag magyar nyelven történik, arra a magyar jog az irányadó.

Termékinformációk:

A termékkel/szolgáltatással kapcsolatos fontos tudnivalókat (így különösen azok lényeges tulajdonságait, jellemzőit; műszaki / technikai paramétereket stb.), valamint az eladási árakat a Vásárló a termék információs oldalán ismerheti meg még a megrendelése leadása előtt.

A Profimuszaki.hu Webáruházban megjelenített készletinformációk tájékoztató jellegűek, és arra az időpillanatra vonatkoznak, amikor a Profimuszaki.hu Webáruház adatbázisa frissítve lett. Mindent megteszünk azért, hogy ezek az adatok naprakészek legyenek, azonban a raktárkészlet gyors mozgásai miatt azokat szavatolni nem tudja, és így egyes (fogyóban levő) termékeket annak ellenére kaphatónak mutathat még az adott termékoldal, hogy azok időközben elfogytak.

Árfeltüntetés:

A Profimuszaki.hu Webáruház által megvételre kínált termékek, szolgáltatások termékoldalon feltüntetett, magyar forintban megadott eladásai árai az általános forgalmi adót már tartalmazzák (bruttó árak).

A termékek vételára nem tartalmazza az esetleges csomagküldés/kiszállítás költségeit. Ez utóbbiakról külön tájékoztatjuk a Vásárlót a megrendelés folyamata során.

A feltüntetett vételárak mindig végleges eladási árak, azaz akció esetén azok már a kedvezményt tartalmazzák.

A Profimuszaki.hu Webáruházból megrendelhető termékek/szolgáltatások vonatkozásában az árváltoztatás jogát fenntartja.

Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

Áfa visszatérítés: A SEBO Kft. az általános forgalmi adót semmilyen esetben sem téríti vissza.

A Profimuszaki.hu Webáruház szavatolja, hogy rendelés folyamata végén a Vásárló egyértelműen meggyőződhet a kosárba helyezett termékek vételáráról még a kötelező érvényű megrendelésének elküldése előtt.

Hibás/téves árfeltüntetés:

Amennyiben ügyintézőnk minden gondossága és körültekintése ellenére hibás ár kerül feltüntetésre a Profimuszaki.hu Webáruházban, akkor az ügyintéző nem köteles a terméket/szolgáltatást hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja a Vásárlónak a helyes és tényleges áron történő teljesítést, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától.

Hibás árnak minősül különösen, de nem kizárólagosan:

  • - nyilvánvalóan téves, irreális ár, ami az érintett termék / szolgáltatás közismert, általánosan elfogadott árától jelentősen eltér;
  • - esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os ár;
  • - egyéb feltűnő értékaránytalanságot mutató ár

Az ügyintéző az adatbeviteli hibákból, téves, hibás stb. árfeltüntetésből eredő felelősségét a jogszabályok által megengedett legteljesebb mértékben kizárja.

V. TERMÉK RENDELKEZÉSRE ÁLLÁSA

1. Amennyiben a megrendelt termék nem áll rendelkezésre a rendelés idején, illetve a „rendelhető”-ként feltüntetett termék nem beszerezhető a weboldalon feltüntetett időtartamon belül, úgy a Profimuszaki.hu Webáruház fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el az áru megrendelését. Ebben az esetben szerződéskötés nem történik, amiről a Vásárló értesítést kap. Bármely, esetlegesen korábban eszközölt kifizetést a Vásárló számára haladéktalanul visszautaljuk.

2. Az 1. Bekezdés hatálya az értelemszerűen szükséges változtatásokkal fennmarad arra az esetre, ha a megrendelt termék a rendelés feladása után, de még az árucikk szállítása előtt “18 éven felülieknek” besorolást kap, mivel életkor-ellenőrzés a rendelés feladását követően technikai okokból nem lehetséges.

3. A megrendelés, vagy annak visszaigazolása akkor tekinthető a Profimuszaki.hu Webáruházhoz vagy a Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az a címzett számára hozzáférhetővé válik. Nem terheli a Profimuszaki.hu Webáruházat semmilyen felelősség abban az esetben, amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg a Vásárlóhoz, mert hibás e-mail címet adott meg, illetve az e-mail fiók tárhely telítettsége miatt számára nem hozzáférhető.

VI. ÁTVÉTEL ÉS SZÁLLÍTÁS

Személyes átvétel:

Visszaigazolt, beérkezett termékét boltunkban átveheti az alábbi címen:

Üzletünk címe: 9700 Szombathely, Pálya utca 10-16.

Telefon: 06/94-510-556

Nyitva tartás: Hétfő- Péntekig 8.30-17h Szombaton 08-12 h-ig.

Kérjük vásárlóinkat, hogy a beérkezett termékeket az értesítés kézhezvételétől számított 10 napon belül szíveskedjenek átvenni. A rendelés átvételéhez kérjük hozzák magukkal a rendelés visszaigazolását vagy a rendelési számot. Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy személyes átvételnél 10 napig tudjuk tárolni a megrendelt készülékeket.

A profimuszaki.hu fenntartja magának a jogot, hogy a vásárlási szerződéstől elálljon, ha a termék nem kerül átvételre. Ebben az esetben a vásárló az esetlegesen kifizetett árnak megfelelő összegű jóváírást kap - eltérő megállapodás hiányában - az eredeti fizetés formájában (azaz jóváírás a bankkártyára vagy bankszámlaszámára történő visszautalás, illetve készpénz visszafizetés).

Házhozszállítás kizárólag Magyarország területére történő kiszállítás esetén vehető igénybe.

A szállítási költség termékenként eltérhet. Bizonyos termékek és szolgáltatások választása esetén csak egy logisztikai partnerünk végzi a kiszállítást. Számos terméknél ingyenes kiszállítást biztosítunk. Ezt minden esetben külön, a termékek mellett jelezzük. Bármely két vagy több termék együttes rendelése esetén egy címre egy szállítási költség kerül felszámolásra. Amennyiben legalább egyik termék ingyenes szállítással rendelkezik úgy egy címre az összes készüléket ingyenesen szállítjuk.

Kiszállítás költsége:

a, Postai szállítás esetén 1990 Ft (bruttó)

b, Royal Sprint futárszolgálattal történő szállítás esetén 4990 Ft (bruttó)

c, Amennyiben a rendelés bruttó értéke meghaladja a 150.000 Ft-ot, abban az esetben a szállítás ingyenes.

Teljesítési határidő 30 nap. Ez a határidő tájékoztató jellegű. Amennyiben a Vásárló által rendelt termék beszerzése nem vagy csak nehezen megoldható, és a szállítási idő módosul, feltétlenül értesítjük róla a Vásárlót. Pontos szállítási információt telefonon és e-mailben tudunk szolgáltatni, mivel ez több tényező függvénye lehet.

Royal Sprint futárszolgálat esetében a kiválasztott terméket ajtóig (emeletre is) szállítják, kicsomagolják, a felesleges csomagolóanyagot és a régi készüléket elhozzák. A szállítási költség e szolgáltatásokat tartalmazza.

Amennyiben igényét előzetesen jelezte felénk a régi terméket az új készülék kiszállításával egy időben elszállítják.

A futárszolgálat lakáson belül nem helyez át terméket, a régi elszállítandó terméknek az új termékkel funkciójában megegyező terméknek kell lennie. Amennyiben a vásárló szeretné, hogy régi készülékét a futárszolgálat elhozza, akkor erre csak úgy van lehetőség, ha ezirányú igényét rendeléskor jelezte felénk. Csak szállítható állapotban lévő régi készüléket tudunk Öntől elszállítani.

A futárszolgálat a régi termék kiszedésében/konyhabútorból történő kibontásában/gáz/víz/villany vezetékhálózatról történő lecsatlakozásban nem tud segíteni. Kérjük, a régi, elszállítandó készüléket az új készülék kiszállításának időpontjára szállításra készítse elő!

A futárszolgálat a vásárolt terméket nem üzemeli be, annak szakszerű üzembe helyezéséről a vásárló köteles gondoskodni. Felhívnánk szíves figyelmüket, hogy bizonyos termékek esetében ajánlatos a hivatalos szerviznek a beszerelést elvégezni, ellenkező esetben a beüzemelőtől kérjen névre szóló ÁFÁ-s számlát, hogy később a garanciával ne legyen probléma (pl.: szabadon álló tűzhelyek, gáz, kerámia, indukciós főzőlapok stb.) A szakszervizek listáját a termék garanciajegyén találja meg vagy forduljon ügyfélszolgálatunkhoz.

VII. FIZETÉS

  • a; A profimuszaki.hu honlapon minden ár magyar forintban van megadva és magába foglalja az ÁFÁ-t, de egyéb költségeket, mint például az esetleges házhozszállítást nem tartalmazza. Csomagolási költség viszont nem kerül felszámításra.

    A rendelési folyamat befejezése után a vásárló választhat az alábbi fizetési módok közül.

  • b, Kiszállítás esetén

    b1); A profimuszaki.hu oldalon bankkártyával történő fizetés kezelőcége az OTP Bank és a Cellum ZRt. A masterpass-al történő fizetés az OTP Bank és a Cellum ZRt. közös terminál-szerverén keresztül zajlik, míg a bankkártyás vásárlás az OTP Bank terminál szerverén keresztül zajlik.

    A masterpass-ról részletesen itt olvashat!

    Az OTP bank kártyelfogadásról szóló tájékoztatóját ide kattintva megtalálja

    Bankkártyás fizetéskor Önt átirányítjuk az OTP Bank fizetőoldalára (otpdirekt.hu), és a fizetés közvetlenül a Bank által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik, nem a Sebo Kft. weboldalain.

    A Sebo Kft. az Ön kártya-, illetve a mögötte álló számla adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet.

    A bankkártyával vagy hitelkártyával történő fizetéshez szüksége lesz az alábbi adatokra:

    Kártyaszám: a kártya előlapján szereplő, 13-19 jegyű szám

    Lejárati dátum: a kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, hh/éé formátumú szám.

    Érvényesítési kód: A kártya hátlapján az aláírás panelen található számsor utolsó három jegye: CVV2 vagy CVC2. Amennyiben az Ön kártyáján nem szerepel ilyen kód, a fizető oldalon található, erre vonatkozó mezőt legyen szíves üresen hagyni.

    Elfogadott kártyatipusok: Visa, MasterCard, American Express dombornyomott kártyák, Visa Electron, MasterCard Electronic, Maestro (Nem dombornyomott kártyákat, abban az esetben tudjuk elfogadni, ha a kibocsátó bank ezt lehetővé teszi. Erre vonatkozó további információt a saját bakjánál kérhet.)

    Az internetes kártyaelfogadás biztonságának további növelése érdekében az OTP Bank bevezette a Verified by Visa/MasterCard Secure Code (VbV/MSC) szolgáltatást. A szolgáltatás lényege, hogy a kártyabirtokos részére a fizetésre használt kártyát kibocsátó bank megad valamilyen plusz azonosítási lehetőséget, amely a tranzakció során ellenőrzésre kerül, és egyértelműen azonosítja a kártyát használó személyt.

    Amennyiben az Ön kártyáját kibocsátó banknál nem elérhető a VbV/MSC szolgáltatás, vagy Ön azt nem igényelte, a fizetési folyamat nem változik. A webáruház átirányítja Önt az OTP oldalára, ahol megadja kártyájának adatait (kártyaszám, lejárati dátum, érvényesítési kód), és megtörténik a vásárolt áruk/szolgáltatások ellenértékének kiegyenlítése. Amennyiben az Ön bankja rendelkezik a VbV/MSC szolgáltatással, és Ön ezt igénybe veszi, a fizetési tranzakció folyamata megváltozik. Kártyája adatait (kártyaszám, lejárati dátum, érvényesítési kód) továbbra is OTP Bank fizetőfelületén kell megadnia. Ezt követően azonban a Bank automatikusan átirányítja Önt a kártyáját kibocsátó bank megfelelő oldalára, ahol végre kell hajtania az azonosítási eljárást. A sikeres azonosítást követően a fizetési tranzakció folytatódik, Ön értesítést kap a tranzakció sikerességéről, és visszairányításra kerül a webáruházi felületre. Amennyiben az azonosítást nem tudja végrehajtani, a tranzakció sikertelenül zárul.

     

    b2) A profimuszaki.hu oldalon utánvétes fizetés esetén a futárszolgálat (Royal Sprint futárszolgálat, Magyar Posta) a Sebo Kft. megbízásából eljárhat, és a termékért cserébe annak árát átveheti. Utánvét esetében kizárólag készpénzes fizetésre van lehetősége.

    b3) profimuszaki.hu oldalon banki előre átutalással történő fizetés esetén az alábbi bankszámlaszámra kérjük a vételárat elutalni:

    Számlaszám:

    Számlavezető pénzintézet: Nyugat Takarék Szövetkezet,

    9023 Győr, Bartók Béla út 5.

    Felhívjuk kedves vásárlóink figyelmét, hogy kizárólag a folyószámlára beérkezett, általunk lekönyvelt tranzakció számít érvényes fizetésnek!

    Kérjük, az átutalás közlemény rovatában kizárólag a számlaszámot tüntesse fel!

    Nem áll módunkban utalási igazolást elfogadni, emiatt kérjük, a tranzakció legkésőbb a személyes áruátvételt megelőző munkanapon történjen meg. Kiszállítás esetén a csomag mindaddig nem kerül a futárszolgálatnak átadásra, amíg az átutalás általunk lekönyvelésre nem került /ez általában az átutalást követő munkanap/.

    Átutalás esetén nincs mód a halasztott fizetési lehetőség igénybevételére.

  • c; Személyes átvétel esetén

    c1, Készpénzes fizetés a helyszínen, nyitvatartási időben, amennyiben a termék megérkezett és átvehető.

    c2, Bankkártyás fizetés a helyszínen, amennyiben a termék megérkezett és átvehető. Az elfogadott bankkártya típusokról a GY.I.K.-ban tájékozódhat.

    c3, Előre utalás esetén a SEBO Kft. (9700 Szombathely; Pálya u. 10.-16.) bankszámlájára kell utalni. (Számlaszám: , számlavezető pénzintézet: Nyugat Takarék Szövetkezet, 9023 Győr, Bartók Béla út 5.) a VII.3/a pontban részletezett feltételek szerint.

  • d; A fizetés során beírt adatokat a profimuszaki.hu nem tárolja, azokat az adott fizetéskezelő cég kezeli, és a pénzügyi szolgáltatók eltérő adatvédelmi rendelkezései lépnek érvénybe ezen esetekben.
  • e; A termék kifizetésével kapcsolatban a vásárló érdekkörében felmerülő összes költséget, - különösen, de nem kizárólag a tranzakciós illetéket, nem magyarországi banknál vezetett bankszámláról való utalás költségeit - minden esetben a vásárlónak kell viselnie.

VIII. TULAJDONJOG FENNTARTÁSA

A megrendelt és szállított árucikk a profimuszaki.hu tulajdonában marad, amíg a fizetés teljes egészében meg nem történik.

 

IX. FOGYASZTÓ ELÁLLÁSI JOGA

a; Ha a vásárló fogyasztónak minősül, megilleti az elállás joga a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § értelmében a profimuszaki.hu áruházban vásárolt termékek tekintetében.

b; A fogyasztó elállhat a szerződéstől telefonszámunkon (36-94-510-556), email címünkön, (info@profimuszaki.hu) vagy személyesen 14 napon belül anélkül, hogy bármilyen indokot kelljen adnia erre vonatkozólag, vagy - ha a határidő lejárta előtt megkapta az árut - annak visszaküldésével. A 14 napos elállás a termék kézhezvételétől számítódik. A Vásárló a rendelés és az áru készhezvétele között is élhet elállással. Kérjük jelezze ügyfélszolgálatunk felé rendelése lemondását. Amennyiben már szállítás alatt van a termék, kérjük, hogy ne vegye át, a futárszolgálat visszaszállítja azt részünkre.

Elállás esetén kitöltheti az 1.számú mellékletben a formanyomtatványunkat (megkönnyítendő a folyamatot), illetve a gyors ügyintézés érdekében kérjük jelezze azt vagy e-mailben (info@profimuszaki.hu) vagy telefonon(36-94-510-556).

A fogyasztó az elállási jogát a termék értékesítésére irányuló szerződés esetében az alábbi feltételek mellett gyakorolhatja:

A termék átvételének napjától számított 14 napon belül; több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 napon belül, amelyen a fogyasztó vagy a fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi; szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződéskötés napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja. Amennyiben a profimuszaki.hu ezen tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, az elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Amennyiben a 14 napos határidő lejártát követő tizenkét hónapon belül a profimuszaki.hu megadja a fogyasztónak a meghatározott tájékoztatást, az elállásra vagy a felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le. Az elállás közlése vagy a kereskedelmi termék időbeni eljuttatása elegendő az elállási határidő betartásához.

c; Amennyiben a fogyasztónak minősülő vásárló eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni.

A fentieken túl a fogyasztó köteles megtéríteni a profimuszaki.hu-nak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenést.

Vitás esetben kérjük forduljon:

Vas Megyei Békéltető Testülethez

9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356

Fax száma: (94) 316-936

E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

Áru visszajuttatása a következő címre lehetséges:

Sebo Kft. 9700 Szombathely Pálya u. 10.-16.

d; Az elállási jog gyakorlására vonatkozó információ és nyilatkozatminta a jelen általános üzleti feltételek 1. sz. mellékletében található. Kérjük a gyors és pontos ügyintézés érdekében mindenképp jelezze ezt felénk személyesen, e-mailben (info@profimuszaki.hu) vagy telefonon (+36-94-510-556).

X. ELÁLLÁS KÖVETKEZMÉNYEI

a; Érvényes elállás esetén minden kölcsönösen kapott teljesítés visszatérítendő. Amennyiben a fogyasztó nem tudja visszatéríteni számunkra a kapott teljesítést, illetve csak részben tudja, vagy csupán a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő elhasznált, vagy nem működő állapotban, értékcsökkenten tudja visszaadni, kötelessége az ebből eredő kárt megtéríteni számunkra.

b; A fogyasztót terhelik a termék visszaküldésének közvetlen költségei, amennyiben a szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket a profimuszaki.hu kifuvarozta a fogyasztónak.

c; A fogyasztó által kifizetett összeget - ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is - haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül utaljuk vissza, amennyiben a termék sértetlenül visszaérkezik. Ez a határidő az elállási szándék kézhezvételekor kezdődik.

Amennyiben a kiszállításkor a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ(pl.: a vásárló saját fuvarozó céget bíz meg, akik más, adott esetben magasabb költségekkel vállalják a szállítást), a profimuszaki.hu nem téríti vissza az ebből eredő többletköltségeket. Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a profimuszaki.hu mindaddig visszatarthatja a visszafizetendő összeg kifizetését, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte és a tulajdonjog átruházása megtörtént (a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni).

A visszatérítés során a profimuszaki.hu az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. E visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

d;Amennyiben a szerződéshez Ön kölcsönszerződést is kötött, és él az elállási jogával, ez a kölcsönszerződést is megszünteti.

e; A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogot a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a profimuszaki.hu a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállásra nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  • olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  • fuvarozás vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a profimuszaki.hu a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
  • g; A fentiekben meghatározott jogokon túl a fogyasztónak lehetősége van arra, hogy személyesen nyilvánítsa ki egy rendeléstől való elállását az elállásra vonatkozó határidőn belül.

XI. FELELŐSSÉG

a; A vásárló által kártérítés követelésére nincs lehetőség, kivéve a termékfelelősség körébe tartozó kártérítéseket, amennyiben életet, testi épséget, egészséget ért károkozáson alapul, valamint olyan egyéb károkat, amelyek a profimuszaki.hu részéről történő szándékos vagy súlyosan hanyag kötelességszegésen alapulnak. A profimuszaki.hu weboldalának készítése során a lehető legnagyobb gondossággal járt el, azonban előfordulhatnak hibák, melyeknek javítása az észrevételt követő legrövidebb időn belül megtörténik. A SEBO Kft. nem vállal felelősséget a profimuszaki.hu oldalon előforduló indirekt gépelési, illetve adatbeviteli hibákért, hiányosságokért. A termékképek illusztrációk.

Hiba bejelentésére kérjük használja a hibabejelentés menüpontot (http://profimuszaki.hu/hibabejelentes), vagy írjon e-mailt az info@profimuszaki.hu címre. Szerződésszegés esetén a profimuszaki.hu csak a szerződéseknél tipikus, előre látható és ténylegesen bekövetkezett károkért vállal felelősséget. A profimuszaki.hu részéről megfelelő, szerződésszerű teljesítésének minősül, amennyiben a termék a honlapon vagy a használati útmutatóban szereplő tájékoztatáshoz képest kedvezőbb, előnyösebb paraméterekkel rendelkezik.

b; A profimuszaki.hu-t semmilyen felelősség nem terheli amenyiben a szállítási késedelem, illetve egyéb probléma a vásárló által pontatlanul és/vagy hibásan megadott adatok miatt következett be.

c; A kiválasztott termék adatlapján feltüntetjük a termék lényeges tulajdonságait tartalmazó leírásokat, a használati utasításokat, azzal, hogy a kiválasztott termék tényleges tulajdonságairól részletesen a termékhez csatolt használati útmutatóból tájékozódhat. Az általunk forgalmazott termékhez a jogszabályi előírások keretein belül használati útmutatót csatolunk, azonban amennyiben véletlenül mégsem kapná meg a termékkel együtt, kérjük ezt a tényt haladéktalanul, még a termék használata előtt szíveskedjen jelezni az ügyfélszolgálatunknak (e-mail: info@profimuszaki.hu tel.:+36-94-510-556), és természetesen haladéktalanul pótoljuk.

d; A profimuszaki.hu minden felelősséget kizár a honlap használói által tanúsított magatartásokért. A honlap használója kizárólagosan és teljes mértékben felelős saját magatartásáért, a profimuszaki.hu a jogszabályi keretek közt az eljáró hatóságokkal teljes mértékben együttműködik az esetleges jogszabálysértések felderítése érdekében.

e; A honlapunk tartalmazhat olyan linkeket, amelyek más szolgáltatók oldalaira mutatnak, azonban a profimuszaki.hu nem vállal felelősséget ezen szolgáltatók tevékenységéért, illetve adatvédelmi megfelelőségéért.

f; A profimuszaki.hu a jogszabályokban meghatározott kivételekkel nem vállal felelősséget a profimuszaki.hu oldalon harmadik fél által elhelyezett hirdetések, promóciós anyagok, illetve egyéb tájékozások jogszabályoknak való megfelelőségéért, tartalmáért. Ezen tartalmakért azt terheli felelősség, akinek érdekében a hirdetés megjelenésre került.

g; A profimuszaki.hu nem vállal felelősséget a rendszer használatából eredő károkért. A vásárló a profimuszaki.hu honlapját kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a profimuszaki.hu nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősség kivételével.

XII. ELJÁRÁS HIBÁS TERMÉK ESETÉN

a; A hibás termék miatt az ezzel kapcsolatos igény a nyitva álló időszakban akár a profimuszaki.hu-on keresztül, akár személyesen érvényesíthető.

b; Ha a vásárló nem minősül fogyasztónak, azaz a vásárló a kereskedelmi vagy szakmai tevékenységének keretében adja le megrendelését, a hiba miatti követelés az áru átvételétől számított 1 éven belül elévül.

c; Kérjük, a vásárolt terméket szíveskedjen az átvételkor ellenőrizni, és amennyiben a csomagolás sérült, szíveskedjen a szállítónak jelezni és kérni jegyzőkönyv felvételét. Abban az esetben, ha mennyiségi vagy minőségi kifogása van, szíveskedjen ügyfélszolgálatunknak bejelenteni reklamációját. Szállítónk díjmentesen visszaszállítja a terméket, amennyiben véletlenül más vagy nem annyi terméket küldtünk, illetve a termék sérült. Ezt követően haladéktalanul felvesszük Önnel a kapcsolatot, és díjmentesen kiszállítjuk a megrendelt terméket.

d; A Profimuszaki.hu kizárólag magyarországi hivatalos gyártói garanciával és szerviz háttérrel rendelkező termékeket forgalmaz. A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 6. pontja alapján a rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás a helyszínen nem megoldható, a termék elszállításáról és leszereléséről a javítószolgálat gondoskodik.

e; Ha a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 7. pontja alapján a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

f; A Kellékszavatosságról, termékszavatosságról és jótállásról részletes információt a jelen általános üzleti feltételek 2. sz. mellékletében talál.

XIII. PANASZKEZELÉS

A fogyasztó a termékekkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

 

  • Ügyfélszolgálati iroda helye: SEBO Műszaki Szaküzlet és Konyhastúdió
  • Nyitvatartási idő:
    Hétfő-Péntek 8:30-17:00; Szombat: 8:00-12:00
  • Telefon: +36-94-510-556, +36-20-5525-071
  • E-mail:info@profimuszaki.hu
  • Weboldal: profimuszaki.hu

    Bejegyzés a vásárlók könyvébe.

    A vásárlók könyve az eladó üzletében (ügyfélszolgálatán) elérhető. Az ide írott bejegyzésekre az eladó 30 napon belül írásban válaszol.

    A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

    A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a választ a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül –az írásbeli panaszra adott válaszára vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg kellmegküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően 30 napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.

    Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

    A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmazni kell az alábbiakat :

    A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

    A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint- mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásának tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjedni, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testület eljárását.

    Amennyiben az eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalás során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

    Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál: Amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztók 2017-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. A járási hivatalok elérhetőségei megtalálhatók a https://jarasinfo.gov.hu/ honlapon.

    Bírósági eljárás: Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

    Békéltető testület eljárásának kezdeményezése: Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is.

    Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

    A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

    Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („2 meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása„).

    Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testület működtető kamara szerinti megyében vagy bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlásra terjed ki.

    A feni együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása estén a kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis – és középvállalkozásról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások estén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

    A bírság mértéke kis- és középvállalkozások estén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás estén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

    A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezésre. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

    A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amelyek a címzett számára lehetővé teszik a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

    A kérelemnek tartalmazni kell :

    a, a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

    b, a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

    c, ha a fogyasztó az illetékégét az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,

    d, a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

    e, a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte-e a vitás ügy rendezését,

    f, a fogyasztó nyilatkozatás arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására , illetve fizetési meghagyás kibocsátásra iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,

    g, a testület döntésére irányuló indítványt,

    h, a fogyasztó aláírását.

    A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérlésről.

    Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

    Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken [https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show] keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján. Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.

    Szolgáltató székhelye szerint illetékes testület a Vas Megyei Békéltető Testület.

    Elérhetőségei

    A Békéltető Testületek elérhetősége: https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

    Bírósági eljárás kezdeményezése. Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.

      • 1. A fogyasztó neve, lakcíme.
      • 2. A panasz előterjesztésének helye, ideje, módja.
      • 3. A fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke.
      • 4. A vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges.
      • 5. A jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása.
      • 6. A jegyzőkönyv felvételének a helye, ideje.
      • 7. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
      • Vas Megyei Békéltető Testület
      • Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
      • Telefonszáma: (94) 312-356
      • Fax száma: (94) 316-936
      • E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
      • © 2014 Sebo Kft.

XIV. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

a; Ezen Általános üzleti feltételek a magyar törvények hatálya alá esnek. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott rendelkezésekre a magyar jog az irányadó, különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezései alkalmazandóak.

b; Az esetleg felmerülő vitás kérdés jogszolgáltatásának helye a profimuszaki.hu regisztrált székhelye (9700 Szombathely, Pálya u. 10.-16.).

c; E megállapodás egyes pontjainak jogi érvénytelensége esetén a szerződés többi része kötelező erejű marad. Ahol alkalmazható, a vonatkozó törvényi rendelkezések lépnek hatályba az érvénytelen pontok helyett.

d; A honlapot a szerzői jog védi. A szerzői jogi jogosultja a profimuszaki.hu vagy az általa feljogosított felhasználó. A honlapon feltüntetett szolgáltatások, valamennyi megjelenített tartalom szellemi alkotásnak minősül, aminek bármilyen felhasználása, másolása, sokszorosítása a jogosult engedélye nélkül nem megengedett. (pl.: termékleírások, blog, hírlevél, videók stb.)

XV. Eljárási rend reklamáció esetén

  • 1. A hibás termék miatt az ezzel kapcsolatos igény a nyitva álló időszakban akár a Profimuszaki.hu Webáruházon keresztül, akár bármely magyarországi Profimuszaki.hu áruházban érvényesíthető.
  • 2. Ha a Vásárló nem minősül fogyasztónak, azaz a Vásárló a kereskedelmi vagy szakmai tevékenységének keretében adja le megrendelését, a hiba miatti követelés az áru átvételétől számított 1 éven belül elévül.
  • 3. Kérjük a vásárolt terméket szíveskedjen az átvételkor ellenőrizni, és amennyiben a csomagolás sérült, szíveskedjen a szállítónak jelezni és kérni jegyzőkönyv felvételét. Abban az esetben, ha mennyiségi vagy minőségi kifogása van, szíveskedjen ügyfélszolgálatunknak bejelenteni reklamációját. Szállítónk díjmentesen visszaszállítja a terméket, amennyiben véletlenül más vagy nem annyi terméket küldtünk, illetve a termék sérült. Ezt követően haladéktalanul felvesszük Önnel a kapcsolatot és díjmentesen kiszállítjuk a megrendelt terméket.
  • 4. A kellékszavatosságról, termékszavatosságról és jótállásról részletes információ a jelen ÁSZF 2. sz. mellékletében található.

1. melléklet

Elállási/Felmondási nyilatkozat minta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Sebo Kft 9700 Szombathely Pálya utca 10.-16. tel.: 36-94-510-556,

E-mail: info@profimuszaki.hu

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Visszaküldés oka (nem kötelező kitölteni):

Visszaküldés módja:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

Számla és a rendelés száma:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) telefonszáma:

A fogyasztó(k) e-mail címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

Aláírás

2. melléklet

 

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató

A. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Sebo Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Sebo Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

B. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • - a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • - a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

C. Jótállás

A Profimuszaki.hu kizárólag magyarországi hivatalos gyártói garanciával és szerviz háttérrel rendelkező termékeket forgalmaz. A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 6. pontja alapján a rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. A javítás a helyszínen nem megoldható, a termék elszállításáról és leszereléséről a javítószolgálat gondoskodik.

A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 7. pontja alapján ha a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Egyes termékre vonatkozóan hibás teljesítés esetén szerződés vagy jogszabály alapján a Sebo Kft. jótállásra köteles.

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. mellékletében meghatározott termékek esetében a jótállás időtartama legalább egy év.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhíjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.