TÖRTÉNET

Az 1950-es években, Törökország iparosodásának kezdetekor Vehbi Koç, a Koç Holding alapítója olyan alapvető termék után nézett, ami külföldi tőkét hozhatna Törökország számára. Az akkori évek törökországi viszonyai mellett partnerségre lépett a Bejeranóval, amely tapasztalt cég volt e területen, és befektetett egy paradicsompüré- és konzervgyárba. Az 1954-ben alakult vállalat, a Bejerano és Koç első két betűje után BEKO néven lett bejegyezve. Az ország helyzete miatt azonban a vállalat nem tudta megkezdeni működését.

Amikor azokban az években felmerült a General Electric villanykörtéi forgalmazásának lehetősége, a konzervgyártó cég neve Beko Ticaret A.S.-re változott. Az első forgalmazói rendszert létrehozva Anatóliában, Vehbi Koç Arçelik termékeket tudott szállítani a vevők otthonába.

1977-ben átadva az Arçelik forgalmazását az Atilimnek, a komoly tapasztalatokkal rendelkezo Beko Ticaret 1983-ban, Beko márkanév alatt megkezdte működését a török háztartási gép ágazatban.

Mivel az 1990-es években a Koç Holding Tartós Fogyasztási Cikkek Csoport tevékenysége a tengerentúli piacok felé fordult, a Bekót exportmárkaként határozták meg.

A Koç Holding Tartós Fogyasztási Cikkek Csoport átalakítása eredményeként a Bekót 2000-re kiemelték a Beko Ticaret A.S.-bol, és az Arçelik márkával együtt az Arçelik A.S. céghez került.

A külföldön elsőként bevezetett török háztartási gép márkaként a BEKO azzal a céllal indult el, hogy világmárkává nője ki magát. A törökországi sikerek az 1990-es évek elején immár külpiaci sikerekhez is vezettek, a BEKO márka pedig a világ több mint 100 országában 280 millió főt meghaladó vásárló mindennapi életének részévé vált. Ma már minden második másodpercben eladnak egy BEKO márkájú terméket valahol a világban.

További információkért lásd: www.arcelikas.com.tr